Veelgestelde vragen
FAQ
Ik wil een sieraad op maat laten maken, hoe gaat dat in zijn werk?
Heb je een eigen idee of ontwerp voor een sieraad? Neem dan vrijblijvend contact op met Marije via marije@zilverenzoet.nl. Heb je een voorbeeld of tekening, stuur deze dan even mee, dan kunnen we gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hebben jullie ook een winkel waar ik de sieraden kan bekijken en passen.
Helaas beschik ik niet over een fysieke winkel. Alle bestellingen via onze webshop worden met zorg vervaardigd in mijn atelier in Voorburg. Indien je graag persoonlijk wilt langskomen in mijn atelier, is het altijd mogelijk om een afspraak te maken. Stuur dan een e-mail naar marije@zilverenzoet.nl om een afspraak te plannen. Ik kijk ernaar uit om je te verwelkomen in mijn atelier!
Wat zijn de openingstijden?
Ik werk alleen op afspraak in mijn atelier en heb geen standaard openingstijden. Dit stelt me in staat om mijn aandacht volledig te richten op mijn klanten en om een persoonlijke en op maat gemaakte ervaring te bieden. Als je graag een afspraak wilt maken, mail dan naar marije@zilverenzoet.nl en dan kunnen we samen een geschikt tijdstip vinden. Ik kijk ernaar uit om je te verwelkomen in mijn atelier.
Kan ik een geplaatste bestelling nog aanpassen?
Indien je bestelling nog niet is gemaakt en verzonden, kun je altijd wijzigingen aanbrengen. Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar marije@zilverenzoet.nl met de gewenste aanpassing of toevoeging. Zodra de wijziging is verwerkt, ontvang je direct een e-mail met de bijgewerkte informatie, eventuele extra kosten en betalingsinstructies.
Mijn sieraad is kapot, kan deze gerepareerd worden?
Ik streef naar een levenslange garantie van alle sieraden gemaakt door Zilver & Zoet. Mocht je sieraad kapot zijn gegaan, dan kan ik deze altijd nog repareren. Stuur dan een e-mail naa marije@zilverenzoet.nl voor meer informatie en om de reparatie te regelen.
Als je een ander sieraad hebt dat gerepareerd moet worden, maar niet bij Zilver & Zoet is gekocht, bekijk dan onze "sieraden reparaties" pagina voor meer details en instructies.
Kan ik mijn sieraad laten graveren?
Voor het graveren van sieraden werk ik samen met Jewel Laser Solution, gevestigd in Den Haag. Zij maken gebruik van de nieuwste lasertechnologie om zelfs de kleinste details te graveren. Het lasergraveersysteem is verbonden met een computer en digitale scanner, waardoor we zeer nauwkeurig en haarscherp kunnen graveren. Hierbij zijn alle lettertypes mogelijk, evenals eigen ontwerpen, vingerafdrukken of handgeschreven teksten.
De kosten voor het graveren bedragen €30,- voor de eerste 15 tekens, en daarna €1,- extra per teken. Alle leestekens en spaties worden ook als een teken gerekend. Een logo of vingerafdruk komt rond de €55 uit. Als je een sieraad wilt bestellen en wilt laten graveren, vermeld dan de gewenste tekst en lettertype in het opmerkingsveld tijdens het afrekenen.
Voor meer informatie kun je vrijblijvend een e-mail sturen naar marije@zilverenzoet.nl. We helpen je graag verder!
Kan ik mijn sieraden dag en nacht dragen?
Zilveren sieraden kun je dag en nacht dragen, zelfs tijdens het douchen. Tijden het douchen spoel je gelijk de sieraden schoon. Let wel op bij het gebruik van een douchegel met sterke geuren (zoals die van Rituals), of shampoos met zwavel (zoals Head and Shoulders). Deze kunnen invloed hebben op de kwaliteit van de sieraden. Parfum en haarlak zijn ook niet bevorderlijk voor zilveren sieraden, omdat ze dofheid kunnen veroorzaken. Een simpele oplossing is om je sieraden af te spoelen met afwasmiddel, dat ontvet. Dit zorgt al voor aanzienlijke verbetering.
Verkleuring van zilveren sieraden kan sneller optreden als gevolg van de zuurgraad van je huid of door het gebruik van medicijnen, crèmes en make-up. Klik hier voor handige tips over het onderhoud van je sieraden, zodat ze in optimale conditie blijven.
Op welke manier zijn jullie duurzaam?
Alle sieraden van Zilver & Zoet zijn handgemaakt in Voorburg met behulp van milieuvriendelijke methoden. We streven ernaar om zoveel mogelijk gerecycled metaal te gebruiken en plasticvrije verpakkingen.
We werken uitsluitend met hoogwaardige, en zoveel mogelijk gerecyclede en duurzame materialen, zodat je je favoriete sieraden elke dag en voor altijd kunt dragen. Daarnaast recyclen we ook ons eigen gebruikte en resterende metaal, waardoor er niets verloren gaat en we verspilling minimaliseren.
Alle sieraden worden gemaakt met behulp van traditionele goudsmidtechnieken, in tegenstelling grootschalige machines en fabrieken. Deze werkwijze veroorzaakt geen schade aan mens en milieu, waardoor we een milieuvriendelijke aanpak hebben en de impact op de planeet beperken.
Alle verpakkingen bestaan uit 100% recyclebaar materiaal en zijn vrij van plastic. Ook al het promotiemateriaal is gemaakt van gerecycled karton.
Bij Zilver & Zoet streven we naar duurzaamheid en respect voor het milieu in elk aspect van ons werk.
VRAGEN OVER VERZENDING
Is het mogelijk om mijn bestelling naar een PostNL locatie te sturen?
Wij versturen alle bestellingen via PostNL. Hierbij bieden we verschillende opties aan. Je kan kiezen voor een brievenbuspakketje (€4,25) of een aangetekend pakket (€7,-) of verzending naar een PostNL locatie bij jouw in de buurt (€6,50). Bestellingen boven de €85,- sturen wij gratis aangetekend naar je toe. Kijk voor meer informatie op de pagina levering en betaling.
Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen is dit normaal?
Alle producten worden op bestelling en met de hand gemaakt.
Dit betekend dat we niet met voorraden werken en om de bestelling te kunnen maken en versturen hanteren wij een standaard levertijd van ongeveer 10 werkdagen vanaf het moment dat de betaling is voldaan. De levertijd is variabel per product en bestelling. Heb je de bestelling voor een bepaalde tijd nodig? Neem dan even contact op met marije@zilverenzoet.nl voor de mogelijke levertijd. Je ontvangt altijd een mailtje als het pakket onderweg is met het bijbehorende PostNL trackingnummer.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen in Voorburg?
Alle sieraden van Zilver & Zoet worden met de hand gemaakt in mijn atelier aan huis in Voorburg. Bij het plaatsen van je bestelling heb je de keuze om deze te laten verzenden via PostNL of om de bestelling persoonlijk op te halen in Voorburg. Het is belangrijk om te weten dat ik uitsluitend op afspraak werk en dat een bezoek aan mijn atelier alleen mogelijk is na het maken van een afspraak. Zodra je bestelling klaar is, ontvang je een berichtje om een afspraak in te plannen. Mijn adres is Heeswijkstraat 1A in Voorburg.
Ik heb een fout gemaakt in mijn afleveradres, kan ik dit nog aanpassen?
Indien de bestelling nog niet is verzonden, kunnen we het afleveradres wijzigen zodra we hiervan op de hoogte zijn. Houd er echter rekening mee dat als de bestelling al is verzonden, de levertijd langer zal zijn. We moeten namelijk wachten tot het pakket bij ons is teruggestuurd voordat we het naar het juiste adres kunnen verzenden. We zullen er alles aan doen om de adreswijziging zo snel mogelijk te regelen.
VRAGEN OVER RUILEN / RETOUNEREN
Wat als mijn bestelde sieraad niet past, kan ik deze dan nog omruilen?
Het kan soms lastig zijn om de juiste maat te bepalen voor een sieraad. Gelukkig hebben we een aantal handige tips die je kunnen helpen bij het opmeten van de maat. We streven er altijd naar dat het sieraad direct perfect past, maar mocht het toch niet helemaal goed zijn, dan kunnen we het sieraad altijd achteraf nog aanpassen naar de juiste maat. Neem in dat geval contact met ons op via marije@zilverenzoet.nl. We helpen je graag verder.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Indien het ontvangen sieraad niet aan je verwachtingen voldoet of anders is dan je had gehoopt, kun je ons een e-mail sturen naar marije@zilverenzoet.nl. We kijken graag of we het product alsnog naar jouw wensen kunnen aanpassen.
Voor "standaard" producten uit de webshop is het uiteraard mogelijk om je bestelling te retourneren indien gewenst. Houd er echter rekening mee dat voor op maat gemaakte sieraden of sieraden met een eigen gekozen tekst of letters, retourneren niet mogelijk is.
Als je een retourzending wilt aanmelden voor een "standaard" product, kun je een e-mail sturen naar marije@zilverenzoet.nl. Je ontvangt dan het retourformulier, dat volledig ingevuld en toegevoegd dient te worden bij de retourzending.